< KATEGORIA: SUPER SMOOTHIES

spinachio

skład: szpinak, banan, jabłko, brzoskwinia

Intrygujące połączenie owocowo-warzywne. Jabłko, słodkawy banan, słoneczna brzoskwinia i… szpinak! Niesamowita mieszanka smaków i zdrowia. Szpinak bowiem ma niezwykłe właściwości zdrowotne, posiada dużą ilość żelaza, a także sporą dawkę witamin i składników mineralnych. Odważ się na zdrowie!

  300ml 400ml
wartość energetyczna [kcal] 149 197
białko [g] 1,5 2,1
tłuszcz [g] 0,7 0,9
węglowodany [g] 35 46,5
błonnik [g] 1,8 2,7
W SMOOTHIE SPINACHIO ZNAJDZIESZ

SZPINAK

ok. 20 kcal/100g

Do sławy szpinaku jako zdrowego warzywa przyczynił się
też błąd pewnej sekretarki, która zamiast wpisać w raporcie amerykańskiego
naukowca, że 100 g szpinaku zawiera 3 mg żelaza, wpisała 30.

Czy wiesz, że…
– Ze względu na obecność w szpinaku kwasu szczawiowego, który w połączeniu z wapniem tworzy nieprzyswajalny szczawian wapnia, szpinaku nie powinny spożywać osoby mające problemy z nerkami, wątrobą, reumatyzmem, artretyzmem

Dostarczy Ci:
Żelazo, wolny kwas foliowy, roślina sekretyna

Działanie:
– pomaga w zwiększaniu masy mięśniowej
– zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych, zwłaszcza raka płuc
– pomaga w chronicznych schorzeniach trzustki,
– może przywracać wzrok, ale bez możliwości postrzegania barwy,
– surowy pomaga chorym na anemię,
– liście szpinaku gotowane w oleju stosuje się jako okład przy opryszczkach, liszajach, trudno gojących się ranach i łuszczycy.

BANAN

ok.90 kcal/100g

Banany rosną w strefie międzyzwrotnikowej. Są źródłem cennych węglowodanów, będących podstawowym źródłem energii dla naszego organizmu.

Czy wiesz, że…
– Banany z botanicznego punktu widzenia są jagodami!
– Dojrzałe banany mają sporo kalorii, bo aż 90 kcal na 100 g.
– Dzięki licznym wartościowym składnikom banany zmniejszają wrażliwość na negatywne bodźce. Dlatego powinny jadać je codziennie osoby narażone na stres oraz pesymiści. Dzięki nim mają szansę pogodniejszym okiem spojrzeć na życie.
– Dwa banany zapewniają Ci dawkę energii wystarczającą do tego, żeby przepracować 2,5 godziny.
– Banany pomagają też wszystkim, którzy zmagają się z głodem nikotynowym, dzięki znajdujących się w nich witaminom z grupy B oraz składnikom mineralnym.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A, B1, B2, B6, C, E, sód, potas, magnez, wapń, fosfor, żelazo, kwas foliowy.

Działanie:
– sok stosowany jest jako środek uspokajający przy atakach histerii
– reguluje poziom cukru (niedojrzały i gotowany)
– pomaga przy odchudzaniu (jest sycący, więc hamuje apetyt)
– pomaga w niestrawności, wzdęciach, w zapaleniu błony śluzowej żołądka
– obniża poziom cholesterolu we krwi (obniża niebezpieczeństwo ataku serca)ma –
działanie przeciwbakteryjne
– pomocny w stwardnieniu tętnic
– pomocny w zapaleniach nerek

JABŁKO

ok. 50 kcal/100g

Owoc, którego w Polsce jest pod dostatkiem. Mawia się, że zjedzenie przynajmniej jednego jabłka ogranicza wizyty u lekarza. Dlatego nie należy zwlekać – jedz jedno jabłko rano dla urody, a wieczorem drugie dla dobrego zdrowia.

Czy wiesz, że…
– W Polsce rośnie około 40 milionów jabłoni, dostarczających około 10 milionów ton owoców.
– Największym dobrodziejstwem pochodzącym z tego owocu jest błonnik w postaci pektyn, którego najwięcej występuje w skórce i gniazdach nasiennych. Dlatego sok powinno się wyciskać z całego jabłka!
– Gryzienie twardego jabłka wzmacnia dziąsła.
– Jabłko powinno się spożywać na surowo!

Dostarczy Ci:
Witaminy: B1, B2, B6, C, E, P karoten, sód, potas, magnez, wapń, krzem, fosfor, żelazo, jod.

Działanie:
– korzystnie wpływa na włosy i paznokcie
– przeciwdziała nowotworom
– poprawia przemianę materii, zmniejsza apetyt
– leczy zaburzenia jelitowe
– zwalcza przeziębienia i infekcje dróg oddechowych
– obniża poziom cholesterolu (jedzone ze skórką)
– zmniejsza napięcia psychiczne oraz bóle reumatyczne
– stabilizuje poziom cukru we krwi
– „Przyjaciel serca” – działa wzmacniająco na jego mięsień

BRZOSKWINIA

ok. 40 kcal/100 g

W Polsce brzoskwinie cieszą się ogromną popularnością, są one nieodzownym elementem wielu ogrodów owocowych. Powinniśmy je jeść w okresach wyczerpania naszego organizmu oraz zimą.

Czy wiesz, że…
– Brzoskwinia jest doskonałym „narzędziem” w dietach odchudzających – jest nisko kaloryczna (100 gram to tylko 40 kalorii).
– W starożytnych Chinach brzoskwinie uważane były za symbol długowieczności.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A, B1, B2, B3, B6, C, E, K, PP, sód, potas, fosfor, magnez, wapń, żelazo, cynk.

Działanie:
– odtruwa organizm
– łagodzi niepokój, stres i stany lękowe
– przeciwdziała zaparciom i rakowi jelita grubego (reguluje gospodarkę wodną organizmu)
– pomaga w odchudzaniu
– ma właściwości odmładzające i wzmacniające tkankę łączną
– zapobiega osteoporozie
– chroni przed anemią