< KATEGORIA: SOKI

qubuś

skład: marchew, jabłko, banan

  300ml 400ml
wartość energetyczna [kcal] 148 177
białko [g] 1,5 2,2
tłuszcz [g] 0,7 0,9
węglowodany [g] 44 61
błonnik [g] 2,8 4
W SOKU QUBUŚ ZNAJDZIESZ

MARCHEWKA

ok. 28 kcal/100 g

Marchew jest warzywem obecnie uprawianym na całym świecie. Niegdyś była uprawiana jedynie w Europie, jednak w wyniku na duże zapotrzebowanie składników w niej zawartych, jej hodowla przybrała większego tempa.

Czy wiesz, że…
– Sok z marchwi w nadmiernych ilościach może być szkodliwy dla wątroby.
– Stosowana zewnętrznie w postaci soku łagodzi liszaje, suchość skóry, oparzenia i owrzodzenia, czyni skórę delikatną i działa odmładzająco.
– Najbardziej wartościowa dla organizmu jest marchew surowa, spożywana w postaci surówek, sałatek czy wyciśniętego z niej soku.
– W marchwi zawarta jest witamina A, które jest rozpuszczalna w tłuszczach, dlatego powinniśmy jadać marchew lub pić z niej sok zawsze z odrobiną oliwy.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A, B1, B2, B3, B6, C, E, wapń, fosfor, żelazo, magnez, potas, sód, mangan, miedź, cynk, kobalt, kwas foliowy, pektyny.

Działanie:
– ma korzystny wpływ na wzrok
– korzystnie oddziałuje na skórę, poprawia jej koloryt
– podnosi odporność organizmu
– zapobiega przedwczesnemu starzeniu się
– obniża poziom cholesterolu (surowa)
– zapobiega nowotworom płuc (gotowana)
– działa leczniczo w przypadkach nerwowości
– działa jako środek wykrztuśny (sok)
– reguluje pracę przewodu pokarmowego

JABŁKO

ok. 50 kcal/100g

Owoc, którego w Polsce jest pod dostatkiem. Mawia się, że zjedzenie przynajmniej jednego jabłka ogranicza wizyty u lekarza. Dlatego nie należy zwlekać – jedz jedno jabłko rano dla urody, a wieczorem drugie dla dobrego zdrowia.

Czy wiesz, że…
– W Polsce rośnie około 40 milionów jabłoni, dostarczających około 10 milionów ton owoców.
– Największym dobrodziejstwem pochodzącym z tego owocu jest błonnik w postaci pektyn, którego najwięcej występuje w skórce i gniazdach nasiennych. Dlatego sok powinno się wyciskać z całego jabłka!
– Gryzienie twardego jabłka wzmacnia dziąsła.
– Jabłko powinno się spożywać na surowo!

Dostarczy Ci:
Witaminy: B1, B2, B6, C, E, P karoten, sód, potas, magnez, wapń, krzem, fosfor, żelazo, jod.

Działanie:
– korzystnie wpływa na włosy i paznokcie
– przeciwdziała nowotworom
– poprawia przemianę materii, zmniejsza apetyt
– leczy zaburzenia jelitowe
– zwalcza przeziębienia i infekcje dróg oddechowych
– obniża poziom cholesterolu (jedzone ze skórką)
– zmniejsza napięcia psychiczne oraz bóle reumatyczne
– stabilizuje poziom cukru we krwi
– „Przyjaciel serca” – działa wzmacniająco na jego mięsień

BANAN

ok.90 kcal/100g

Banany rosną w strefie międzyzwrotnikowej. Są źródłem cennych węglowodanów, będących podstawowym źródłem energii dla naszego organizmu.

Czy wiesz, że…
– Banany z botanicznego punktu widzenia są jagodami!
– Dojrzałe banany mają sporo kalorii, bo aż 90 kcal na 100 g.
– Dzięki licznym wartościowym składnikom banany zmniejszają wrażliwość na negatywne bodźce. Dlatego powinny jadać je codziennie osoby narażone na stres oraz pesymiści. Dzięki nim mają szansę pogodniejszym okiem spojrzeć na życie.
– Dwa banany zapewniają Ci dawkę energii wystarczającą do tego, żeby przepracować 2,5 godziny.
– Banany pomagają też wszystkim, którzy zmagają się z głodem nikotynowym, dzięki znajdujących się w nich witaminom z grupy B oraz składnikom mineralnym.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A, B1, B2, B6, C, E, sód, potas, magnez, wapń, fosfor, żelazo, kwas foliowy.

Działanie:
– sok stosowany jest jako środek uspokajający przy atakach histerii
– reguluje poziom cukru (niedojrzały i gotowany)
– pomaga przy odchudzaniu (jest sycący, więc hamuje apetyt)
– pomaga w niestrawności, wzdęciach, w zapaleniu błony śluzowej żołądka
– obniża poziom cholesterolu we krwi (obniża niebezpieczeństwo ataku serca)ma –
działanie przeciwbakteryjne
– pomocny w stwardnieniu tętnic
– pomocny w zapaleniach nerek