< KATEGORIA: SOKI

detox

skład: aloes, marchew, burak jabłko, seler

  300ml 400ml
wartość energetyczna [kcal] 131 167
białko [g] 1 1,3
tłuszcz [g] 0,5 0,6
węglowodany [g] 32 41
błonnik [g] 1,9 2,5
W SOKU DETOX ZNAJDZIESZ

ALOES

ok. 12 kcal/100 g

Aloes jest suplementem diety, który doceniają osoby przepracowane i odżywiające się nieregularnie. Jego właściwości cenione są na całym świecie a on sam coraz częściej jest hodowany w domach i traktowany jak doktor w doniczce.

Czy wiesz, że…
– Aloes zawiera wiele cennych aktywnych substancji, które korzystnie oddziałują na organizm. Znajdują się w nim związki, które wykorzystuje się w przemyśle farmaceutycznym do produkcji preparatów, które stosuje się przy różnych schorzeniach.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A, B, C, E, wapń, sód, potas, mangan, chrom, cynk, kwas foliowy, niacyna.

Działanie:
– pomaga w leczeniu chorób skóry, ran, odmrożeń, oparzeń
– zapobiega i leczy choroby wrzodowe
– leczy zaburzenia w przemianie materii (obniża poziom cukru we krwi)
– wzmacnia odporność organizmu
– pomocny w chorobach oczu
– stosuje się w anemii i niedokrwistości (zapobiega również miażdżycy)

MARCHEWKA

ok. 28 kcal/100 g

Marchew jest warzywem obecnie uprawianym na całym świecie. Niegdyś była uprawiana jedynie w Europie, jednak w wyniku na duże zapotrzebowanie składników w niej zawartych, jej hodowla przybrała większego tempa.

Czy wiesz, że…
– Sok z marchwi w nadmiernych ilościach może być szkodliwy dla wątroby.
– Stosowana zewnętrznie w postaci soku łagodzi liszaje, suchość skóry, oparzenia i owrzodzenia, czyni skórę delikatną i działa odmładzająco.
– Najbardziej wartościowa dla organizmu jest marchew surowa, spożywana w postaci surówek, sałatek czy wyciśniętego z niej soku.
– W marchwi zawarta jest witamina A, które jest rozpuszczalna w tłuszczach, dlatego powinniśmy jadać marchew lub pić z niej sok zawsze z odrobiną oliwy.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A, B1, B2, B3, B6, C, E, wapń, fosfor, żelazo, magnez, potas, sód, mangan, miedź, cynk, kobalt, kwas foliowy, pektyny.

Działanie:
– ma korzystny wpływ na wzrok
– korzystnie oddziałuje na skórę, poprawia jej koloryt
– podnosi odporność organizmu
– zapobiega przedwczesnemu starzeniu się
– obniża poziom cholesterolu (surowa)
– zapobiega nowotworom płuc (gotowana)
– działa leczniczo w przypadkach nerwowości
– działa jako środek wykrztuśny (sok)
– reguluje pracę przewodu pokarmowego

BURAK

ok. 43 kcal/100 g

Czerwony burak jest bardzo popularnym warzywem. Jego walory zdrowotne przemawiają za tym, że jest on nieodzownym elementem każdego domowego ogródka.

Czy wiesz, że…
– Aby zachować wszystkie te właściwości buraka należy spożywać go na surowo.
– Amerykańscy naukowcy udowodnili, że zjedzenie buraka daje takie samo działanie jak słynna niebieska tabletka Viagry. Możemy stwierdzić, że burak to idealny afrodyzjak.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A, B1, C, E, P, wapń, magnez, żelazo, sód, potas, kwas foliowy oraz dwa rzadkie metale: rubid i cez.

Działanie:
– pomaga w leczeniu anemii
– wspomaga leczenie białaczki
– wzmacnia odporność organizmu
– znaczący w zwalczaniu nowotworów (również złośliwych)
– zapobiega zaparciom
– obniża ciśnienie krwi
– działa uspokajająco
– ułatwia trawienie

JABŁKO

ok. 50 kcal/100g

Owoc, którego w Polsce jest pod dostatkiem. Mawia się, że zjedzenie przynajmniej jednego jabłka ogranicza wizyty u lekarza. Dlatego nie należy zwlekać – jedz jedno jabłko rano dla urody, a wieczorem drugie dla dobrego zdrowia.

Czy wiesz, że…
– W Polsce rośnie około 40 milionów jabłoni, dostarczających około 10 milionów ton owoców.
– Największym dobrodziejstwem pochodzącym z tego owocu jest błonnik w postaci pektyn, którego najwięcej występuje w skórce i gniazdach nasiennych. Dlatego sok powinno się wyciskać z całego jabłka!
– Gryzienie twardego jabłka wzmacnia dziąsła.
– Jabłko powinno się spożywać na surowo!

Dostarczy Ci:
Witaminy: B1, B2, B6, C, E, P karoten, sód, potas, magnez, wapń, krzem, fosfor, żelazo, jod.

Działanie:
– korzystnie wpływa na włosy i paznokcie
– przeciwdziała nowotworom
– poprawia przemianę materii, zmniejsza apetyt
– leczy zaburzenia jelitowe
– zwalcza przeziębienia i infekcje dróg oddechowych
– obniża poziom cholesterolu (jedzone ze skórką)
– zmniejsza napięcia psychiczne oraz bóle reumatyczne
– stabilizuje poziom cukru we krwi
– „Przyjaciel serca” – działa wzmacniająco na jego mięsień

SELER

ok.40 kcal/100g

Seler jest warzywem na co dzień goszczącym w naszych domach, ze względu na swoje właściwości zdrowotne jak i charakterystyczny smak. W medycynie naturalnej stosuje się zarówno łodygi, liście, nasiona jak i bulwy selera.

Czy wiesz, że…
– Seler jest niezwykle mało kaloryczny – w 10 dag bulwy jest jedynie 7 kcal.
– Liście selera można stosować zewnętrznie w przypadku zapaleń skóry, ropiejących ran i wrzodów.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A, B1, B2, C, E, wapń, fosfor, żelazo, magnez.

Działanie:
– ułatwia trawienie
– działa odchudzająco
– wzmaga popęd płciowy
– wzmacnia układ odpornościowy
– wzmacnia układ nerwowy
– ma działanie pobudzające
– pomocny w chorobach wątroby, nerek i pęcherza moczowego
– oczyszcza organizm z toksyn, ma działanie moczopędnie
– wspomaga leczenie chorób górnych dróg oddechowych i płuc
– hamuje wzrost komórek rakowych