< KATEGORIA: SMOOTHIES

verry berry

skład: jagoda , malina, truskawka,
100% sok jabłkowy, jogurt, miód

Poczuj bardzo intensywny smak lata, bo dziś leśna jagoda połączyła się z soczystą maliną i oblaną słońcem truskawką, by wtopić się w puszysty jogurt i stworzyć niezapomniany, aksamitny smoothies z nutką miodowej przyjemności. Zafunduj sobie moc witamin i minerałów. Dzięki nim wzmocnisz układ odpornościowy, zapobiegniesz wielu chorobom i poprawisz ogólną kondycję organizmu!

  300ml 400ml
wartość energetyczna [kcal] 208 260
białko [g] 4,8 6,2
tłuszcz [g] 2,4 3,2
węglowodany [g] 45,2 55,1
błonnik [g] 4,2 5,1
W SMOOTHIE VERRY BERRY ZNAJDZIESZ

JAGODA

ok.45 kcal/100 g

Gdzie można spotkać te owoce? Każdy z łatwością odpowie na to pytanie.
Owoce te pojawiają się na małych krzaczkach w lasach zazwyczaj iglastych, a wraz z nimi grupki miłośników zbieractwa.

Czy wiesz, że…
– Wysoka zawartość anthocyanin w jagodach czarnych powoduje, że są one potencjalnymi wartościowymi lekami w leczeniu żylaków, hemoroidów, słabych naczyń krwionośnych.
– Nie należy spożywać tych smacznych i zdrowych owoców po zerwaniu prosto z krzaka. Jagody zawsze należy myć przed zjedzeniem, żeby nie narazić się na groźną chorobę – bąblowicę.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A, B1, B2, B6, C, E, sód, potas, magnez, wapń, fosfor, żelazo.

Działanie:
– zmniejsza ryzyko wystąpienie chorób nowotworowych
– pomaga w leczeniu cukrzycy
– hamuje proces starzenia się
– poprawia wzrok, pomaga w regeneracji siatkówki oraz niweluje zmęczenie oczu
– poprawia funkcjonowanie mózgu
– zapobiega chorobie Alzheimera
– przyśpiesza leczenie stanów zapalnych w przewodzie pokarmowym
– wpływa korzystnie na układ krążenia
– obniża poziom cholesterolu we krwi

MALINA

ok.46 kcal/100g

Maliny należą do najpopularniejszych i najbardziej u nas lubianych owoców, taka zaś, a nie inna proporcja pomiędzy zawartością kwasów i cukrów powoduje, że można na surowo spożywać ich nawet duże ilości.

Czy wiesz, że…
– Maliny warto wykorzystać jako cenny składnik letniej diety odchudzającej – 100 g malin to tylko 46 kcal.
– Obecnie w lecznictwie owoce maliny i syrop malinowy stosowane są, szczególnie dla dzieci, w chorobach przebiegających z podwyższoną temperatury (grypa, ospa, zapalenie oskrzeli, przeziębienie itp.)
– Owoce maliny od dawna stosowane są w medycynie ludowej jako lek napotny.

Dostarczy Ci:
Witaminy: B1, B2, B6, C i E, sód, potas, magnez, wapń, fosfor, żelazo.

Działanie:
– ma działanie przeciwwirusowe i przeciwgorączkowe
– poprawia trawienie
– opóźnia proces starzenia się
– łagodzą bóle miesiączkowe
– leczy niedokrwistość
– ma działanie napotne i rozgrzewające
– obniża poziom cukru we krwi

TRUSKAWKA

ok. 36 kcal/100 g

Kiedy tylko zobaczymy truskawki na straganach, Możemy jednoznacznie stwierdzić że nadchodzą ciepłe dni, gdyż większość z nas uważa je za symbol lata. Obecnie truskawka jest jednym z najpopularniejszych owoców, jednak kiedyś uchodziła za rarytas europejskich dworów.

Czy wiesz, że…
– Truskawki zawierają więcej witaminy C niż cytryny i grejpfruty.
– Sok z truskawek ma właściwości bakteriobójcze, jak chrzan, czosnek czy cebula.
– Cierpiącym na bezsenność dobrze zrobi przed snem niewielka porcja truskawek, gdyż zawierają one brom, który w doskonały sposób ułatwia zasypianie.
– Truskawka może być stosowana jako doskonały wzmacniacz zębów, wystarczy rozetrzeć ją na dziąsłach oraz zębach i potrzymać tak kilkanaście minut.
– W dawnych czasach uważano, że truskawki są dobre tylko dla mężczyzn, a kobietom przynoszą nieszczęście.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A, B1, B2, PP, C, wapń, fosfor, żelazo, magnez, mangan, sole organiczne, pektyny, makro i mikroelementy.

Działanie:
– wpływa odświeżająco na urodę i włosy
– chroni przed anemią (istotna w diecie kobiet)
– jest krwiotwórcza i wzmacnia nasz organizm
– poprawia przemianę materii, odkwasza organizm, wpływa na naturalną florę bakteryjną
– wzmacnia kości i zęby
– poprawia pracę mięśni
– sprzymierzeniec w walce z chorobami reumatycznymi i artretycznymi

JABŁKO

ok. 50 kcal/100g

Owoc, którego w Polsce jest pod dostatkiem. Mawia się, że zjedzenie przynajmniej jednego jabłka ogranicza wizyty u lekarza. Dlatego nie należy zwlekać – jedz jedno jabłko rano dla urody, a wieczorem drugie dla dobrego zdrowia.

Czy wiesz, że…
– W Polsce rośnie około 40 milionów jabłoni, dostarczających około 10 milionów ton owoców.
– Największym dobrodziejstwem pochodzącym z tego owocu jest błonnik w postaci pektyn, którego najwięcej występuje w skórce i gniazdach nasiennych. Dlatego sok powinno się wyciskać z całego jabłka!
– Gryzienie twardego jabłka wzmacnia dziąsła.
– Jabłko powinno się spożywać na surowo!

Dostarczy Ci:
Witaminy: B1, B2, B6, C, E, P karoten, sód, potas, magnez, wapń, krzem, fosfor, żelazo, jod.

Działanie:
– korzystnie wpływa na włosy i paznokcie
– przeciwdziała nowotworom
– poprawia przemianę materii, zmniejsza apetyt
– leczy zaburzenia jelitowe
– zwalcza przeziębienia i infekcje dróg oddechowych
– obniża poziom cholesterolu (jedzone ze skórką)
– zmniejsza napięcia psychiczne oraz bóle reumatyczne
– stabilizuje poziom cukru we krwi
– „Przyjaciel serca” – działa wzmacniająco na jego mięsień

JOGURT NATURALNY

ok. 60 kcal/100g

Jak powstaje jogurt i co go odróżnia od mleka? Jogurt powstaje z mleka w procesie fermentacji, przy udziale witaminy B12. W głównej mierze jogurt naturalny wzbogacony jest w szczepy bakterii, którym zawdzięcza swoje właściwości zdrowotne, a które nie występują w powszechnym mleku.

Czy wiesz, że…
– Jogurt znany jest przede wszystkim jako doskonały probiotyk, jest doskonałym uzupełnieniem diety, zwłaszcza po długotrwałej kuracji antybiotykowej.
– Jogurt ma znacznie wyższą zawartość białka niż mleko, jest ono łatwostrawne, ponieważ bakterie podczas produkcji częściowo je rozłożyły.
– Jedna porcja jogurtu to jedynie 150 kalorii, dlatego też zaleca się go osobom walczącym z nadwagą lub otyłością (dotyczy jogurtu naturalnego, nie smakowego!).
– Jogurt nałożony w formie maski na twarz przywraca jej wilgotność i gładkość, nadaje się do wszystkich rodzajów skóry.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A i B, fosfor, magnez, wapń, jod, potas, cynk, wysokowartościowe białko.

Działanie:
– korzystnie wpływa na florę bakteryjną przewodu pokarmowego
– wzmaga działanie układu odpornościowego
– wzmaga siły witalne organizmu
– wzmacnia kości
– poprawia stan skóry
– łagodzi objawy PMS u kobiet
– pomaga łagodzić objawy zapalenia pęcherza moczowego
– zmniejsza poziom cholesterolu we krwi

MIÓD

ok. 330 kcal/100g

O dobroczynnych właściwościach miodu nie decydują jego pojedyncze składniki, ale ich umiejętne połączenie. Miód w połączeniu z cynamonem ma niezwykłe właściwości.

Czy wiesz, że…
– Najlepszą metodą na popękane usta jest posmarowanie ich miodem.
– Miodu nie należy podawać dzieciom do 1-szego roku życia.
– Gdy kobieta nie może zajść w ciąże, lekarz zaleca jej zwiększenie ilości miodu i cynamonu w diecie- miód jest afrodyzjakiem.

Dostarczy Ci:
Niewielkie ilości witamin: B1, B2, B6, B12, kwas foliowy, potas, chlor, fosfor, magnez, wapń, żelazo, mangan, kobalt, różnego typu enzymy, hormony.

Działanie:
– zabija bakterie
– podnosi odporność organizmu
– zmniejsza odczuwanie bólu, zwłaszcza gardła
– działa korzystnie w astmie
– koi nerwy i działa nasennie
– eliminuje wypadanie włosów
– gwarantuje długowieczność
– pomaga przy zwalczaniu gorączki, kataru i kaszlu
– pomaga przy leczeniu ran i oparzeń (kładziony bezpośrednio na ranę)
– obniża ciśnienie krwi