< KATEGORIA: SMOOTHIES

sesame street

skład: sezamki, truskawka, jabłko, banan, jogurt

Pamiętasz jeszcze „Ulicę Sezamkową”? Poczuj się jak dawniej wybierając nasz nowy smoothie Sezame Street! Jest to połączenie sezamków z soczystym jabłkiem, bananem, słodką truskawką i aksamitnym jogurtem. Wciągnij się w bajkowy świat smoka Bazylego razem z nami!

  300ml 400ml
wartość energetyczna [kcal] 302 363
białko [g] 6,6 9,1
tłuszcz [g] 8,9 10,1
węglowodany [g] 51,2 61,9
błonnik [g] 3,5 4,4
W SMOOTHIE SESAME STREET ZNAJDZIESZ

SEZAMKI

ok. 500 kcal/100g

Dostarczy Ci:
wit. B, nienasycone kwasy tłuszczowe, lecytyna, magnez, potas, wapń, żelazo, cynk, fosfor

Działanie:
– pomaga w utrzymaniu młodej, elastycznej skóry
– zmniejsza ryzyko nowotworów
– zmniejsza ryzyko zachorowań na choroby metaboliczne
– obniża ciśnienie tętnicze krwi
– zapobiega wchłanianiu się złego cholesterolu

TRUSKAWKA

ok. 36 kcal/100 g

Kiedy tylko zobaczymy truskawki na straganach, Możemy jednoznacznie stwierdzić że nadchodzą ciepłe dni, gdyż większość z nas uważa je za symbol lata. Obecnie truskawka jest jednym z najpopularniejszych owoców, jednak kiedyś uchodziła za rarytas europejskich dworów.

Czy wiesz, że…
– Truskawki zawierają więcej witaminy C niż cytryny i grejpfruty.
– Sok z truskawek ma właściwości bakteriobójcze, jak chrzan, czosnek czy cebula.
– Cierpiącym na bezsenność dobrze zrobi przed snem niewielka porcja truskawek, gdyż zawierają one brom, który w doskonały sposób ułatwia zasypianie.
– Truskawka może być stosowana jako doskonały wzmacniacz zębów, wystarczy rozetrzeć ją na dziąsłach oraz zębach i potrzymać tak kilkanaście minut.
– W dawnych czasach uważano, że truskawki są dobre tylko dla mężczyzn, a kobietom przynoszą nieszczęście.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A, B1, B2, PP, C, wapń, fosfor, żelazo, magnez, mangan, sole organiczne, pektyny, makro i mikroelementy.

Działanie:
– wpływa odświeżająco na urodę i włosy
– chroni przed anemią (istotna w diecie kobiet)
– jest krwiotwórcza i wzmacnia nasz organizm
– poprawia przemianę materii, odkwasza organizm, wpływa na naturalną florę bakteryjną
– wzmacnia kości i zęby
– poprawia pracę mięśni
– sprzymierzeniec w walce z chorobami reumatycznymi i artretycznymi

JABŁKO

ok. 50 kcal/100g

Owoc, którego w Polsce jest pod dostatkiem. Mawia się, że zjedzenie przynajmniej jednego jabłka ogranicza wizyty u lekarza. Dlatego nie należy zwlekać – jedz jedno jabłko rano dla urody, a wieczorem drugie dla dobrego zdrowia.

Czy wiesz, że…
– W Polsce rośnie około 40 milionów jabłoni, dostarczających około 10 milionów ton owoców.
– Największym dobrodziejstwem pochodzącym z tego owocu jest błonnik w postaci pektyn, którego najwięcej występuje w skórce i gniazdach nasiennych. Dlatego sok powinno się wyciskać z całego jabłka!
– Gryzienie twardego jabłka wzmacnia dziąsła.
– Jabłko powinno się spożywać na surowo!

Dostarczy Ci:
Witaminy: B1, B2, B6, C, E, P karoten, sód, potas, magnez, wapń, krzem, fosfor, żelazo, jod.

Działanie:
– korzystnie wpływa na włosy i paznokcie
– przeciwdziała nowotworom
– poprawia przemianę materii, zmniejsza apetyt
– leczy zaburzenia jelitowe
– zwalcza przeziębienia i infekcje dróg oddechowych
– obniża poziom cholesterolu (jedzone ze skórką)
– zmniejsza napięcia psychiczne oraz bóle reumatyczne
– stabilizuje poziom cukru we krwi
– „Przyjaciel serca” – działa wzmacniająco na jego mięsień

BANAN

ok.90 kcal/100g

Banany rosną w strefie międzyzwrotnikowej. Są źródłem cennych węglowodanów, będących podstawowym źródłem energii dla naszego organizmu.

Czy wiesz, że…
– Banany z botanicznego punktu widzenia są jagodami!
– Dojrzałe banany mają sporo kalorii, bo aż 90 kcal na 100 g.
– Dzięki licznym wartościowym składnikom banany zmniejszają wrażliwość na negatywne bodźce. Dlatego powinny jadać je codziennie osoby narażone na stres oraz pesymiści. Dzięki nim mają szansę pogodniejszym okiem spojrzeć na życie.
– Dwa banany zapewniają Ci dawkę energii wystarczającą do tego, żeby przepracować 2,5 godziny.
– Banany pomagają też wszystkim, którzy zmagają się z głodem nikotynowym, dzięki znajdujących się w nich witaminom z grupy B oraz składnikom mineralnym.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A, B1, B2, B6, C, E, sód, potas, magnez, wapń, fosfor, żelazo, kwas foliowy.

Działanie:
– sok stosowany jest jako środek uspokajający przy atakach histerii
– reguluje poziom cukru (niedojrzały i gotowany)
– pomaga przy odchudzaniu (jest sycący, więc hamuje apetyt)
– pomaga w niestrawności, wzdęciach, w zapaleniu błony śluzowej żołądka
– obniża poziom cholesterolu we krwi (obniża niebezpieczeństwo ataku serca)ma –
działanie przeciwbakteryjne
– pomocny w stwardnieniu tętnic
– pomocny w zapaleniach nerek

JOGURT NATURALNY

ok. 60 kcal/100g

Jak powstaje jogurt i co go odróżnia od mleka? Jogurt powstaje z mleka w procesie fermentacji, przy udziale witaminy B12. W głównej mierze jogurt naturalny wzbogacony jest w szczepy bakterii, którym zawdzięcza swoje właściwości zdrowotne, a które nie występują w powszechnym mleku.

Czy wiesz, że…
– Jogurt znany jest przede wszystkim jako doskonały probiotyk, jest doskonałym uzupełnieniem diety, zwłaszcza po długotrwałej kuracji antybiotykowej.
– Jogurt ma znacznie wyższą zawartość białka niż mleko, jest ono łatwostrawne, ponieważ bakterie podczas produkcji częściowo je rozłożyły.
– Jedna porcja jogurtu to jedynie 150 kalorii, dlatego też zaleca się go osobom walczącym z nadwagą lub otyłością (dotyczy jogurtu naturalnego, nie smakowego!).
– Jogurt nałożony w formie maski na twarz przywraca jej wilgotność i gładkość, nadaje się do wszystkich rodzajów skóry.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A i B, fosfor, magnez, wapń, jod, potas, cynk, wysokowartościowe białko.

Działanie:
– korzystnie wpływa na florę bakteryjną przewodu pokarmowego
– wzmaga działanie układu odpornościowego
– wzmaga siły witalne organizmu
– wzmacnia kości
– poprawia stan skóry
– łagodzi objawy PMS u kobiet
– pomaga łagodzić objawy zapalenia pęcherza moczowego
– zmniejsza poziom cholesterolu we krwi