< KATEGORIA: FIT FOOD

sałatka owocowa

skład: świeże owoce + owoce sezonowe

  300ml
wartość energetyczna [kcal] 223
białko [g] 2,2
tłuszcz [g] 1
węglowodany [g] 54,3
błonnik [g] 4,2
W FITFOOD SAŁATKA OWOCOWA ZNAJDZIESZ

BANAN

ok.90 kcal/100g

Banany rosną w strefie międzyzwrotnikowej. Są źródłem cennych węglowodanów, będących podstawowym źródłem energii dla naszego organizmu.

Czy wiesz, że…
– Banany z botanicznego punktu widzenia są jagodami!
– Dojrzałe banany mają sporo kalorii, bo aż 90 kcal na 100 g.
– Dzięki licznym wartościowym składnikom banany zmniejszają wrażliwość na negatywne bodźce. Dlatego powinny jadać je codziennie osoby narażone na stres oraz pesymiści. Dzięki nim mają szansę pogodniejszym okiem spojrzeć na życie.
– Dwa banany zapewniają Ci dawkę energii wystarczającą do tego, żeby przepracować 2,5 godziny.
– Banany pomagają też wszystkim, którzy zmagają się z głodem nikotynowym, dzięki znajdujących się w nich witaminom z grupy B oraz składnikom mineralnym.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A, B1, B2, B6, C, E, sód, potas, magnez, wapń, fosfor, żelazo, kwas foliowy.

Działanie:
– sok stosowany jest jako środek uspokajający przy atakach histerii
– reguluje poziom cukru (niedojrzały i gotowany)
– pomaga przy odchudzaniu (jest sycący, więc hamuje apetyt)
– pomaga w niestrawności, wzdęciach, w zapaleniu błony śluzowej żołądka
– obniża poziom cholesterolu we krwi (obniża niebezpieczeństwo ataku serca)ma –
działanie przeciwbakteryjne
– pomocny w stwardnieniu tętnic
– pomocny w zapaleniach nerek

KIWI

ok. 60 kcal/100 g

Kiwi dojrzewa w umiarkowanym klimacie. Cenione jest nie tylko ze względu na smak i oryginalny kolor, ale głównie ze względu na bogactwo witamin i mikroelementów. Niektórzy określają je mianem bomby witaminowej.

Czy wiesz, że…
– O wyjątkowości właściwości odżywczych tego owocu może świadczyć odkrycie w nim zupełnie nowej, dotąd nieznanej formy witaminy E, która być może nadaje kiwi te niezwykłe walory żywieniowe.
– Norwescy naukowcy uważają, że kiwi może być naturalną alternatywą aspiryny w utrzymaniu układu krwionośnego bez skutków ubocznych.
– Kiwi znalazło też zastosowanie w kosmetyce. Zawarte w owocach małe pestki, wykorzystywane są do produkcji peelingów, a kwasy zawarte w owocach mają właściwości rozjaśniające i wykorzystywane są w kremach i maseczkach. Z kiwi produkowany jest również balsam do ust. Ponadto kiwi znajdziemy w szamponach, żelach do kąpieli i wielu innych kosmetykach.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A, B, C, E, K, potas, cynk, fosfor, magnez, wapń, sód, pektyny, kwas foliowy.

Działanie:
– wpływa na poprawę samopoczucia i działa kojąco na nerwy
– sprzymierzeniec gojenia się ran
– wzmacnia odporność organizmu na wszelkie infekcje (świetne na kaszel i astmę)
– hamuje apetyt na słodycze
– oczyszcza organizm z toksyn
– działa delikatnie przeczyszczająco i chroni przed zaparciami
– substancje zawarte w błonniku kiwi blokują powstawanie komórek rakowych
– chroni przed chorobami serca i zmianami miażdżycowymi

MANGO

ok. 60 kcal/100 g

Mango nazywany jest owocem bogów. Ten owoc o wysoce dietetycznych właściwościach dojrzewa głównie w Indiach. W naszej tradycji uważane jest za owoc z najwyższej półki, ze względu na swój przyjemny smak, zapach i żółto-pomarańczowy kolor.

Czy wiesz, że…
– Mango jest smaczniejsze, gdy schłodzi się przez jakiś czas w lodówce.
– Dzięki zawartości witamin C i E – wykorzystywany jest w produktach o działaniu przeciwstarzeniowym ponieważ doskonale nawilża warstwę rogową, przywraca skórze elastyczność i młodzieńczy wygląd.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A, B1, B2, C, E, PP, wapń, potas, magnez, żelazo, sód, błonnik, sole mineralne.

Działanie:
– wspomaga odchudzanie
– pomaga utrzymać letnią opaleniznę
– dodaje energii
– chroni przed wczesnym starzeniem się
– redukuje komórki nowotworowe

ANANASY

ok. 45 kcal/100g

Ananasy dojrzewają w Ameryce Południowej. To właśnie tam spotkamy ten słodki i aromatyczny owoc, a przede wszystkim bardzo zdrowy i nie tuczący.

Czy wiesz, że…
– Niedojrzałe owoce i sok z liści są absolutnie zakazane kobietom ciężarnym, mogą bowiem spowodować poronienie.
– Ananasy są wskazane w trakcie odchudzania, zawierają bowiem mało tłuszczy i kalorii, a dużo wody i enzymów ułatwiających spalane tłuszczu.
– Osoby cierpiące na wrzody żołądka nie powinny jeść niedojrzałych ananasów, ze względu na ich działanie zakwaszające.

Dostarczy Ci:
Witaminy: A, B1, B2, B6, C, E, PP, sód, potas, magnez, wapń, fosfor, żelazo.

Działanie:
– posiada enzymy, które spalają tłuszcze
– wywołuje uczucie sytości
– łagodzi ból gardła
– pomaga w walce z celulitem
– reguluje pracę przewodu pokarmowego (ułatwia trawienie)
– zwalcza infekcje przewodu moczowego
– działa przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowo, przeciwnowotworowo
– jest przydatny w leczeniu choroby wieńcowej (pomaga w rozpuszczeniu skrzepów)

JABŁKO

ok. 50 kcal/100g

Owoc, którego w Polsce jest pod dostatkiem. Mawia się, że zjedzenie przynajmniej jednego jabłka ogranicza wizyty u lekarza. Dlatego nie należy zwlekać – jedz jedno jabłko rano dla urody, a wieczorem drugie dla dobrego zdrowia.

Czy wiesz, że…
– W Polsce rośnie około 40 milionów jabłoni, dostarczających około 10 milionów ton owoców.
– Największym dobrodziejstwem pochodzącym z tego owocu jest błonnik w postaci pektyn, którego najwięcej występuje w skórce i gniazdach nasiennych. Dlatego sok powinno się wyciskać z całego jabłka!
– Gryzienie twardego jabłka wzmacnia dziąsła.
– Jabłko powinno się spożywać na surowo!

Dostarczy Ci:
Witaminy: B1, B2, B6, C, E, P karoten, sód, potas, magnez, wapń, krzem, fosfor, żelazo, jod.

Działanie:
– korzystnie wpływa na włosy i paznokcie
– przeciwdziała nowotworom
– poprawia przemianę materii, zmniejsza apetyt
– leczy zaburzenia jelitowe
– zwalcza przeziębienia i infekcje dróg oddechowych
– obniża poziom cholesterolu (jedzone ze skórką)
– zmniejsza napięcia psychiczne oraz bóle reumatyczne
– stabilizuje poziom cukru we krwi
– „Przyjaciel serca” – działa wzmacniająco na jego mięsień